Een lange reisdag... - Reisverslag uit Pretoria, Zuid-Afrika van de Buuntjes - WaarBenJij.nu Een lange reisdag... - Reisverslag uit Pretoria, Zuid-Afrika van de Buuntjes - WaarBenJij.nu

Een lange reisdag...

Door: Frie

Blijf op de hoogte en volg de Buuntjes

13 Juli 2016 | Zuid-Afrika, Pretoria

Vannacht mochten we ruim 4,5 uur wachten op het vliegveld van Dubai, voordat we verder konden met onze reis naar Johannesburg.

Het toeval wil dat Jelle, een oud-klasgenootje van Ruben, met zijn familie ook naar Zuid-Afrika op vakantie is gegaan. Hen hebben we vannacht ontmoet in Dubai, op de luchthaven, in de Mc Donalds. Uiteraard moesten de mannen ff een balletje trappen.

Het zou een enerverende reisdag worden. Het begon vannacht bij het boarden in Dubai dat ze Amber en Jeroen op dezelfde stoel hadden geboekt. Er kwam een foutmelding in het systeem en de stewardess kwam er maar niet achter wat er aan de hand was. Uiteindelijk is het gelukkig goedgekomen...duurde even.

Na een 9 uur durende vlucht kwamen we aan in Johannesburg. Even een toiletbezoek (echt wel prettiger dan in het krappe vliegtuigtoilet), vervolgens in de rij bij de douane. Vanuit de rij konden we de bagageband zien en ook onze koffers kwamen vrolijk langs. Totdat we ze langs zagen komen op een karretje dat werd geduwd door een medewerker van het vliegveld. Pff, we waren nog niet aan de beurt om onze paspoorten te tonen en de koffers waren al vertrokken. 2,5 jaar geleden hebben we op deze zelfde plek een soort van kofferdrama gehad met 1 koffer, maar dit waren AL ONZE koffers. Gelukkig...paspoorten getoond en rennen... "ho stop, dat zijn onze koffers!" De dame streepte rustig de codes door op haar lijstje en zei ons vriendelijk dat ze als laatste waren overgebleven, dus ze had ze maar van de band afgehaald. Zo, net op tijd...

Op weg naar Europcar om de auto op te halen die we hadden gehuurd. Het bleek dat er een Dacia Duster klaarstond. Even koffers erin zetten en weg...uhh...oepsie... helaas, de koffers pasten niet in de kofferbak. We keken elkaar aan en zuchtten diep. Gelukkig was de verhuurmedewerker zo vriendelijk om ons een andere auto mee te geven: een Hyundai Tucson (met 55 km op de teller). Zo dat is beter, koffers erin, kinderen erin en rijden maar. Dus voor ons is het nu ook: "another one rides the Duster", net als in de reclame.

Vannacht slapen we in Opikopi Guest House in Pretoria. Even chillen, douchen, heerlijk eten en bijkomen (buiten de 2 flessen douchegel die in twee toilettassen zijn opengegaan en voor een enorme bende hebben gezorgd. Het is echt nooit saai bij ons). Wat een lange reis was het. Maar hier is het goed toeven. Welterusten allemaal! X

• 14 Juli 2016 - 02:08

Juud Van Kessel:

nou, jullie zijn goed begonnen. hartstikke gelachen hier. je hebt er nu 3 gehad (always comes in threes), due nu zou het alkemaal goed moeten gaan.

• 14 Juli 2016 - 06:46

Petra:

Heel veel plezier!! Gaat wel lukken zo te horen. Leuk om er op deze wijze een beetje bij te zijn!

• 16 Juli 2016 - 10:40

(0)pa En (o)ma:

Lieve alle4,
    Na een wat "ongelukkig" begin gaat het volgens ons nu heel goed.
    Mooi verblijf, leuke mensen en lekker eten.....
    Wat een prachtige reisdag hebben jullie gehad, veel moois gezien!
    En nu maar op naar het Krugerpark en de big five!
    Geniet er van, we kijken uit naar jullie verslag.
    Heel veel liefs en dikke kus van ons!

PS: het sms-je van de aankomst kwam pas gisteren binnen...

• 17 Juli 2016 - 12:12

Iris:

Goed begin van jullie vakantie