Dagje uit in Swaziland - Reisverslag uit Mhlambanyatsi, Swaziland van de Buuntjes - WaarBenJij.nu Dagje uit in Swaziland - Reisverslag uit Mhlambanyatsi, Swaziland van de Buuntjes - WaarBenJij.nu

Dagje uit in Swaziland

Door: Amber

Blijf op de hoogte en volg de Buuntjes

25 Juli 2016 | Swaziland, Mhlambanyatsi

Vandaag, zaterdag 23 juli, was echt heel erg leuk. We hebben van alles gezien.
Eerst gingen we naar Mantenga naar allemaal winkeltjes. Daar kocht Ruben een heel leuke trommel die heel klein was. Er staat Swaziland op, heel leuk. Je kon er van alles kopen: beeldjes, ringetjes, kettingen, armbandjes en trommels. Je kon er zelfs je haar laten doen.

Toen we verder doorreden, gingen we naar het dansen dat was ook in Mantenga. Het was heel erg leuk dat dansen, het waren mannen en vrouwen door elkaar. Ze konden heel mooi zingen, ze gingen ook op trommels slaan met stokken. Het dansen viel wel mee, want het was vooral met de voeten.

Toen het dansen klaar was ging er een meneer van alles over Swaziland vertellen. We gingen ook kijken bij/in van die Afrikaanse hutjes maar dan was het een nagemaakt dorpje want er wonen geen mensen in. En weet je wat echt niet kan?? Daar gaan de mannen voor!! De mannen mogen echt alles: de mannen mogen zoveel vrouwen als ze willen en ze mogen de vrouwen verkopen voor 17 koeien. En als je daar vroeger straf kreeg, dan moest je van een hele hoge berg af springen. Gelukkig hoeft dat nu niet meer, nu krijg je een gevangenisstraf. De koning van Swaziland heeft 16 vrouwen en heel veel kinderen. De vorige koning had 256 kinderen echt niet normaal veel. Gelukkig heeft mijn moeder er niet zoveel want dan duurde het heel lang voordat je eindelijk een weltrustenkusje kreeg.

Toen de rondleiding klaar was gingen we nog naar een paar winkeltjes in Mantenga daar heb ik een heel leuk ringetje gekocht met infinity erop. Ik ben er super blij mee, ik doe het nooit meer af behalve met zwemmen anders verlies ik ‘m misschien.

Het was werkelijk een top dag!!

XXX Amber

  • 25 Juli 2016 - 20:17

    Oma En Opa:

    Lieve Amber,
    Wat hebben jullie een leuke dag gehad.
    En wat heb jij daar een goed verslag van geschreven!
    Super, ik ben erg trots op jou!!
    Leuke foto's van de dans en van Ruben en jou voor de hut...
    Zo meteen ga ik kaarten bij Johan Boere.
    Ik ben nog wel een beetje moe van de reis, maar ik heb er wel zin in.
    Doe J de groeten aan papa, mama en Ruben?
    Dikke kus van oma.

    Geweldig.ik heb echt genoten van je verhaal. Wat zal je ook veel te vertellen hebben als jullie weer teru zijn. We mogen dan wel veel tijd moeten uittrekken, want wij hebben natuurlijk ook veel meegemaakt. Heb nog maar veel plezier,veel groeten aan papa en mama en natuurlijk ook aan Ruben.
    XX opa

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

de Buuntjes

Gezin van vier, gek op reizen, geïnteresseerd in mensen en dieren, natuur, sport, kunst, muziek en cultuur, houden van de zon en van lekker eten...kortom: genieten van het leven en van elkaar!

Actief sinds 31 Mei 2016
Verslag gelezen: 253
Totaal aantal bezoekers 10983

Voorgaande reizen:

12 Juli 2016 - 12 Augustus 2016

De Buuntjes in Zuid-Afrika, zomer 2016

Landen bezocht: