Een fantastisch weerzien in Beacon Bay - Reisverslag uit Beacon Bay, Zuid-Afrika van de Buuntjes - WaarBenJij.nu Een fantastisch weerzien in Beacon Bay - Reisverslag uit Beacon Bay, Zuid-Afrika van de Buuntjes - WaarBenJij.nu

Een fantastisch weerzien in Beacon Bay

Door: Jeroen (en Frieda een beetje)

Blijf op de hoogte en volg de Buuntjes

02 Augustus 2016 | Zuid-Afrika, Beacon Bay

In twee dagen zijn we van Umdloti naar Beacon Bay gereden, zo'n 750 kilometer. Onderweg kwamen we midden in de verkiezingscampagne van het ANC terecht. Op 3 augustus zijn er hier namelijk lokale verkiezingen.

De nacht hebben we doorgebracht in het Ocean View Hotel in Coffee Bay. Het laatste stukje moesten we in het donker rijden over een niet al te beste weg (en dat is nog een understatement).
Bij het hotel aangekomen mochten we kiezen in welke kamer we wilden slapen. De kamer die ons was toegewezen had namelijk maar drie bedden. Nadat we ons geïnstalleerd hadden, zijn we aangeschoven bij het buffet. Deze avond was er een vis buffet. In de ochtend hebben we voor de eerste keer "de Afrikaanse toestanden" meegemaakt. Er was geen warm water en het koude water had een bruine kleur.

Bij het ontbijt kwam de eigenaar van het hotel zich verontschuldigen en uitleggen dat er al een paar dagen problemen zijn met het water in het dorp. Dat zijn de uitdagingen aan de Wild Coast!
Het ontbijt en met name het prachtige uitzicht tijdens het ontbijt heeft erg veel vergoed. Een kudde dolfijnen kwam tijdens het ontbijt aangezwommen bij het strand. we konden ze op zo'n 250 meter zien.

Na het ontbijt zijn we naar "Hole in the wall (https://en.wikipedia.org/wiki/Hole-in-the-Wall_(Eastern_Cape))" gereden. Dat is een toeristische attractie in de oceaan. Door de wind en het water is er in een enorme rots een opening gecreëerd, waardoor het op een poort lijkt. De weg er naar toe was al een beleving op zich! Over de 10 kilometer hebben we zo'n drie kwartier gereden. Over zand, rotsen en gras door de dorpjes van de Xhosa en Zoeloes. Wat een vreselijke weg, nou ja, weg... (Frie red.)! Ik hield me vast aan het dashboard en de kids zaten me achterin de auto na te doen. Ik lijk mijn moeder wel...tja mam, het is echt zo, haha.

Daarna zijn we snel doorgereden naar Beacon Bay. Onderweg in de auto hebben Ruben en Amber slingers geknutseld voor Melanie. Zij is maandag 1 augustus nl jarig. Het huis van Harald en Melanie hadden we zo gevonden. Wat geweldig om hem weer te zien en er te zijn!! Ook Wendy, de zus van Harald, Jean Claude en de kinderen Wes, Magali en Malou logeren bij Harald. Volle bak en supergezellig dus!

Gisterenochtend ben ik met Harald naar de boerderij gereden. Dat is een flink stuk land, waar koeien, kalfjes, varkens, kippen en ganzen rondlopen. De honden verwelkomden ons al met rondrennen rond het huis. Daarna zijn we aan de slag gegaan. De lezer snapt natuurlijk wel dat ik vooral aan het kijken was (haha). Mijn taak was er voor zorgen dat de kalfjes de juiste medicijnen kregen. Op de terugweg hebben we bij Harald's favoriete Barista koffie voor iedereen gehaald.

's Middags zijn Frieda en ik met Wendy en Jean Claude naar een mooi winkelcentrum gegaan. Wij om een cadeau voor Melanie's verjaardag te kopen, Gelukkig komt ze het einde van de middag ook thuis. 's Avonds hebben we met de familie de verjaardag van Melanie gevierd, uiteraard met een heerlijke braai. Super gezellig en met de nodige drank en gezang kwam er een eind aan de dag.
Deze week mogen we nog bij Harald en Melanie in hun prachtige huis logeren. We kletsen heel wat bij, hebben veel plezier en zullen vast de nodige avonturen beleven.

We houden jullie op de hoogte!

Liefs uit Beacon Bay, East London, Zuid-Afrika.

• 02 Augustus 2016 - 19:49

Corstiaan En Sandra:

Was weer een prachtig verslag,doe je daar iedereen de groeten van ons,en geniet van het week je dat jullie bij Harald zijn.

• 02 Augustus 2016 - 22:32

(O)pa En (o)ma:

Wat een mooie reis ook nu weer!
    En op Melanie's verjaardag daar, uiteraard goed gepland.
    Feliciteer haar maar van ons en uiteraard ook Harald.
    Fijne week daar, geniet van jullie samenzijn.
    Heel veel liefs van ons!

• 02 Augustus 2016 - 22:34

(O)pa En (o)ma:

Wat een mooie reis ook nu weer!
    En op Melanie's verjaardag daar, uiteraard goed gepland.
    Feliciteer haar maar van ons en uiteraard ook Harald.
    Fijne week daar, geniet van jullie samenzijn.
    Heel veel liefs van ons!