The Beacon Bay adventures - Reisverslag uit Beacon Bay, Zuid-Afrika van de Buuntjes - WaarBenJij.nu The Beacon Bay adventures - Reisverslag uit Beacon Bay, Zuid-Afrika van de Buuntjes - WaarBenJij.nu

The Beacon Bay adventures

Door: Jeroen (en Frieda een beetje)

Blijf op de hoogte en volg de Buuntjes

05 Augustus 2016 | Zuid-Afrika, Beacon Bay

De avonturen die we in Beacon Bay beleefd hebben waren zeer gevarieerd. Iedere ochtend zijn we rustig opgestart met koffie en ontbijt.

Dinsdag 2 augustus
-----------------
Vandaag zijn we naar de boerderij van Harald geweest. We hebben een uitgebreide rondleiding gekregen over het terrein. Dat was een flinke wandeling! Er is al hard gewerkt om alle bosjes en bomen te verwijderen. Het huis waar de medewerkers wonen wordt helemaal leeg gemaakt en opgeknapt. Leuk om te zien waar en hoe Harald zijn jongensdroom realiseert.
Daarna zijn we met zijn allen naar het strand in Gonubie gegaan. Ondanks de "koude wind" daar zijn de kinderen gewoon de zee in gerend. Wat een prachtig uitzicht zeg. Volgens Mel was het horrible weather for going to the beach, maar jeetje, wij Hollanders vonden het prachtig: het was droog en de zon scheen... We hebben prachtige foto's kunnen maken.

's Avonds ben ik (Jeroen) met Harald naar de training van de 'Grand All Stars' gegaan. Een slechte opkomst voor het eerste en tweede team met slechts 10 man. Ook met het aanvangstijdstip werd niet heel serieus omgegaan. Om 18:00 uur, de start van de training, waren er inclusief Harald drie man. Het niveau viel mij in ieder geval niet tegen: technisch vaardige spelers. Ze moeten wel iets meer samenspelen.

Woensdag 3 augustus
------------------
Vandaag staat in het teken van eten. Harald heeft met Jason een braai (BBQ) georganiseerd bij de Beacon Bay Country Club. Dat is de deftige naam voor het complex waar Harald voetbalt. Eigenlijk zou de braai op het strand zijn, maar het weer liet het niet toe. Dus lekker vlees gebakken op het vuur buiten en binnen opgegeten, het was toch zo koud op het terras...! Onze kinderen en de meisjes van JC en Wendy mochten ook gebruik maken van de squashbaan. Helemaal leuk! Prachtig vonden ze dat. Aan het eind van de middag hebben Ruben en Wes nog gepoold. 's Avonds hebben Harald en Jeroen stamppot klaargemaakt. Heerlijk was het!

Donderdag 4 augustus
-------------------
Dit was qua avontuur een topdag! In de ochtend hebben we in drie groepen een helikoptervlucht gemaakt over East London. Wat een enorme belevenis was dat zeg! Echt bijzonder. De piloot heet Daniele, een kennis van Harald en Mel. We gingen in 3 etappes: Frieda met de kids, Wendy met de meisjes en Jeroen, JC en Wes. Prachtig uitzicht hadden we, vlogen over het huis van Harald en Mel en het was echt genieten. Wat een bofkonten zijn we toch zeg!

Daarna moesten we al gaan opschieten, want Ruben mocht 's middags meedoen met een training van de Bush Bucks in Bunkers Hill. De Bush Bucks trainen op dinsdag, woensdag en donderdag. Donderdag is gericht op de wedstrijd. De trainer, Nigel een voormalig professioneel voetballer, maakt dan na de warming-up twee grote partijen en geeft de jongens veel aanwijzingen. Ruben werd snel opgenomen in de groep. Nigel vertelde dat de meeste van de jongens weggestuurd zijn bij hun club, omdat hun niveau niet goed genoeg was. Ook dat de meeste jongens het moeilijk op school hebben. Zijn doel is om de jongens zowel op school als op het veld vooruit te helpen.

In de avond moet Harald een wedstrijd spelen. Ik (Jeroen) zou ook mee mogen doen, maar helaas was ik te laat. Ja, ik pas me snel aan het Afrikaanse leven aan. Dat kwam omdat de training van Ruben tot half zes duurde en dat was ergens anders in East London. Achteraf bleek overigens dat er een strenge controle van de scheidsrechter op de spelerspassen was, dus zou ik sowieso niet kunnen spelen. Overigens gelukkig maar voor de Grand All Stars, want de keeper van Harald's team speelde een geweldige wedstrijd. De tegenstander, bleek de koploper te zijn, miste enorme kansen. Desondanks stond het bij de rust slechts 1-0. Na de rust viel de 2-0 al snel. Het leek een gelopen wedstrijd. Uit het niets viel de 2-1 door een mooi schot van Joe. De keeper zag er niet best uit bij het doelpunt, maar dat vonden de G.A.S. natuurlijk niet erg. De koploper bleef maar kansen missen; zelfs voor een leeg doel lukte het niet. Ik zei tegen Ruben dat het nog wel 2-2 zou worden; de wet van van het voetbal! Vlak voor tijd een corner en Ruben voorspelde dat Harald zou scoren. Dat bleek een vooruitziende blik te zijn. Het eerste doelpunt van Harald in Zuid Afrika! Yeah!

Vrijdag 5 augustus
-------------------
Vrijdagmiddag hebben we, Frieda, Wendy, Wes en Jeroen, een rondleiding gekregen door de Mercedes Benz fabriek in East Londen. In deze fabriek wordt vooral de C-klasse gemaakt. In dit deel van de fabriek staan 530 robotten die assisteren bij het assembleren van de auto's. We kregen een gave, 3 uur durende, rondleiding van een gepensioneerde medewerker. Enorm gedreven vertelde hij over de auto en het proces. Mooi om te zien hoe betrokken hij nog steeds is.

Daarna zijn we naar Haralds kantoor, de Highland Bar, geweest. Gezellig iets gedronken op het terras. Daarna naar huis om ons op te maken voor het diner bij Restaurant Grazia. Daar hebben we heerlijk gegeten en het was weer enorm gezellig!

We genieten nog steeds enorm van onze mooie vakantie hier. En tjonge, wat hebben we ook een lol met de familie Luka / Nolta. We lachen heel wat af. De kids kunnen het goed met elkaar vinden en dat is ook super om te zien.

Morgenochtend gaan we met zijn allen ontbijten en daarna gaan we met de familie Luka-Nolta en Harald naar Plettenburg Bay om onze reis voort te zetten. Dat wordt vast een supergezellig weekend.