De laatste kilometers rijden... - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van de Buuntjes - WaarBenJij.nu De laatste kilometers rijden... - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van de Buuntjes - WaarBenJij.nu

De laatste kilometers rijden...

Door: Frie

Blijf op de hoogte en volg de Buuntjes

11 Augustus 2016 | Zuid-Afrika, Kaapstad

Ja jeetje, en dan is het zover: de koffers allemaal goed ingepakt. Het past weer gelukkig. Na het ontbijt zijn we vertrokken voor de laatste kilometers in onze tijdelijke bolide. Nog 5 kwartier rijden is het naar het vliegveld van Cape Town om daar de auto weer in te leveren en naar Johannesburg te vliegen. De medewerker van Europcar zei: "Bedankt familie" en was zichtbaar in zijn nopjes met het feit dat er geen krasje op de auto zat. We (lees: Jeroen) hebben er 4629 km mee gereden. Een hele afstand.

Gelukkig hebben we het advies dat we op voorhand kregen, niet opgevolgd. Nl dat we een gedeelte zouden vliegen omdat dit wel een erg grote afstand was. Nou, het was geweldig. Wat je onderweg allemaal wel niet ziet...prachtig. De stadjes met de complete chaos van voetgangers, auto's, marktkraampjes, dieren...alles door elkaar. De kleine dorpjes met bijbehorende hutjes op het platteland, de weggetjes waar we nauwelijks over heen konden rijden maar die vaak leidden tot prachtige uitzichten. De townships waar we langsreden en elke keer weer riepen we: "tjonge, moet je kijken wat een ellende". De beesten langs en over de weg en de mensen die grote afstanden te voet aflegden langs de snelweg. Maar vooral het steeds veranderende landschap. Wat een natuurschoon hebben wij gezien. Een zonsondergang, zomaar vanuit de auto...we werden er door verblind maar het was zo prachtig. Mooie kuststroken, baaien, bossen, zeer droge landschappen...het is bijna niet te beschrijven. We hadden al die kilometers voor geen goud willen missen!!

Terwijl we klaar stonden om de bagage af te geven hoorden we ineens: “hoi…” en daar stonden Kevin en Kayla. Kevin is heerlijk twee weken bij Kayla in ZA op bezoek en samen zijn ze naar het vliegveld gekomen om even dag te zeggen. Dat vinden we allemaal echt supergezellig. We hebben lekker met hen een drankje gedronken. Best gek om Kevin te ontmoeten in Zuid-Afrika. Maar zo superlief dat ze even zijn gekomen en ons hebben uitgezwaaid. We wensen jullie veel plezier in Cape Town, Kevin en Kayla. Geniet ervan! Succes morgen bij het beklimmen van de Tafelberg!

Wij zijn inmiddels aangekomen in Johannesburg. Het is onze laatste avond in Zuid-Afrika. We overnachten in een hotel vlakbij het vliegveld.

Amber wilde zo graag nog Afrikaanse vlechtjes. Toen ik dat vertelde aan de dame achter de receptie hier, heeft ze gebeld met ene Tamara. Die is vanavond nog speciaal voor Amber gekomen met nog iemand waarvan we de naam niet meer weten. Zij hebben twee uur staan vlechten. Ja, we hebben elke dag wel iets wat het tot een bijzondere dag maakt. Wij vinden het erg leuk staan. We zijn benieuwd hoe lang het blijft zitten.

• 12 Augustus 2016 - 19:03

Iris:

Eigenlijk wil ik maar 1 ding zeggen of eigenlijk vragen....
    Mag ik de volgende keer als jullie weer zo'n reis maken alsjeblieft mee?