Genieten in Dubai - Reisverslag uit Dubai, Verenigde Arabische Emiraten van de Buuntjes - WaarBenJij.nu Genieten in Dubai - Reisverslag uit Dubai, Verenigde Arabische Emiraten van de Buuntjes - WaarBenJij.nu

Genieten in Dubai

Door: Frie

Blijf op de hoogte en volg de Buuntjes

11 Augustus 2016 | Verenigde Arabische Emiraten, Dubai

Bij aankomst in Dubai keken we onze ogen uit op het vliegveld. Wat is het prachtig in de aankomsthal. Dat hebben we op de heenweg niet zo gezien. Alles blinkt en glimt er. Wauw! Jammer genoeg is foto's maken verboden. Dus helaas, we kunnen het jullie niet laten zien. We werden door een hotelshuttle keurig naar ons hotel gebracht. De warmte viel als een deken op ons: het was 44 graden, 's avonds om 20.30 uur. Een rare gewaarwording zeg. Maar ik vond het wel lekker eigenlijk..

We werden vlot ontvangen in het hotel, het was een geoliede machine daar. De gereserveerde familiekamer kreeg een upgrade naar een mooie ruime suitekamer op de 5e verdieping zodat de Ruben en Amber allebei een 'eigen' kamer hadden. De koffers werden direct naar de kamer gereden op een trolley die volgens Amber uit een film leek te komen en ik keek mijn ogen uit. Een glanzende zwart/witte vloer en roze kuipstoelen en banken in de lobby. Wauw!

We hebben heerlijk gegeten in het BBQ-restaurant en hebben daarna nog een rondje gelopen. Wat een warmte. Wat bijzonder om in Dubai te zijn. Weer wauw!

De volgende ochtend zijn we op tijd opgestaan omdat we na het ontbijt nog even wilden gaan zwemmen en we zouden tussen 11.30 en 12.00 naar het vliegveld vertrekken. Maar omdat het in Dubai twee uur later is dan in Zuid-Afrika was het voor ons toch weer een kort nachtje. Het hotel heeft een mooi zwembad met lekkere ligbedden, parasols, en een poolbar. Waren deze vakantie alle zwembaden eigenlijk te koud om in te zwemmen (het is winter in ZA - dat zouden we bijna vergeten!), hier hoefden we niet eens 'door te gaan'. Wat een heerlijk water.

Na een uurtje was het tijd om aan te kleden, spullen te pakken en met de shuttlebus weer terug naar het vliegveld te gaan.

Wat grappig is om te vertellen: er rijden prachtige taxi's door Dubai. Beige met een roze dak of beige met een rood dak. Drie keer raden wie er in de roze taxi's rijden... Ja, precies! Vrouwelijke taxichauffeurs.

Aangekomen op het vliegveld dachten we even snel in te checken en onze koffers af te geven. Bij het inchecken bleek dat we over het vliegtuig verdeeld zaten. Gelukkig heeft de steward zijn best voor ons gedaan en konden we toch bij elkaar in het vliegtuig zitten. Helemaal voorin. Jeroen zat op de eerste rij (lekker veel beenruimte) en Amber, Ruben en Frieda op de rij daarachter.

Na het inchecken zijn we iets gaan eten bij het restaurant met de gele M, nog even langs de winkels gelopen (wat een drukte!) en hebben overwogen om een waterpijp te kopen voor de vaders. Uiteindelijk wijselijk besloten om het toch maar niet te doen. Sorry vaders! Mochten jullie zeggen:"nou, dat lijkt me wel wat" dan regelen we het alsnog hoor.

Om 14.00 uur gingen we aan boord van de Airbus A 380. UIteindelijk vertrokken we toch pas om 15.30 uur. Er moest eerst nog iets technisch worden opgelost en later was er een of andere maffe passagier aan boord die weigerde om zijn veiligheidsriem vast te maken. Uiteindelijk heeft hij dat op nadrukkelijk verzoek van de piloot toch maar wel gedaan. Tja, sommige mensen...