Zoveel moois hier... - Reisverslag uit Mkuze, Zuid-Afrika van de Buuntjes - WaarBenJij.nu Zoveel moois hier... - Reisverslag uit Mkuze, Zuid-Afrika van de Buuntjes - WaarBenJij.nu

Zoveel moois hier...

Door: Frie

Blijf op de hoogte en volg de Buuntjes

25 Juli 2016 | Zuid-Afrika, Mkuze

Lieve allemaal,

Wat hebben we genoten van ons verblijf in het bijzondere hotel in het prachtige Swaziland. Het eten in Forresters Arms was echt verrukkelijk. We hebben gesmuld. Bij het diner kregen we een uitgebreide menukaart met daarop 2 voorgerechten, 4 hoofdgerechten en 2 nagerechten. We dachten uiteraard dat we daaruit iets mochten kiezen. Niets was minder waar: we mochten ALLES uitproberen. Steeds kregen we kleine gerechtjes voorgeschoteld om ons vervolgens te verbazen over de heerlijke smaken. De koks in het "hippiehotel" maken alles zelf klaar, alles is vers en puur, we wisten niet wat we meemaakten. Zelfs het brood bij het ontbijt en de jam en de sapjes, alles zelf gemaakt. Mmmmm...!

Elke dag werd onze auto, zonder dat we dat vantevoren wisten, gewassen. Lachen zeg...thuis zijn we niet zo autowasserig, dus dit is best bijzonder. We voelden ons wel wat bezwaard op het moment dat Ruben ontdekte dat het een oude dame bleek te zijn die onze auto stond te soppen. Snel wat geld gehaald voor haar, dat had ze meer dan verdiend. Zo dankbaar dat dat mensje daarvoor was...wij waren haar dankbaar dat ze alle rode stuifzand van onze auto had verwijderd.

Amber heeft inmiddels een verslagje geschreven over de dansers en de hutjes in Swaziland. Wat was het bijzonder.

En inmiddels zijn we dan ook alweer aangekomen in Mkuze, KwaZulu Natal in Zuid-Afrika. Oftewel: Zululand.

We logeren in een prachtig hotel met de spannende naam: Ghostmountain Inn. Het is zo mooi hier. We zijn helemaal weg van de inrichting van alle ruimtes, echt supermooi en sfeervol. Het is een beetje koloniaal maar dan met veel moderne accenten. Het hotel heeft een gigantisch mooie grote tuin met grote bomen en prachtige beplanting en is gelegen aan een mooi meer met een steiger, pal voor onze kamers (we hebben twee kamers naast elkaar, verbonden door een tussendeur-superhandig!) www.ghostmountaininn.co.za

Vandaag hadden we een relaxdagje en hebben we heerlijk rondgelopen door de tuin, bij het meer gekeken en ik heb veel prachtige foto's gemaakt van alle bijzondere bloemen die hier in de tuin staan. Ik keek mijn ogen uit. Wauw!

We realiseren ons dat we elke dag hele mooie dingen zien en dat we ons heel gelukkig mogen prijzen dat we dit allemaal kunnen meemaken. Er zijn regelmatig momenten dat ik het zelf niet kan geloven dat we hier echt zijn. Het is gewoonweg heel lastig om te beschrijven hoe het hier precies is. We maken heel heel heel veel foto's en Jeroen is al bezig om er film van te maken zodat we straks een mooi reisverslag in beeld hebben. Dus wanneer we weer thuis zijn, zijn jullie van harte welkom om te komen kijken.

Morgen gaan we op bezoek bij de Zulu's. We gaan naar een woonhuis in de huidige Zulu-gemeenschap en mogen daar rondkijken. We zijn zo benieuwd...

Het is de bedoeling dat we overmorgen een dagje naar Isimangaliso Wetland Park gaan. Dat schijnt een paradijs te zijn voor vogelaars en natuurliefhebbers, vlakbij St. Lucia aan de kust bij de Indische Oceaan. www.Isimangaliso.com

Plannen genoeg dus voor de komende twee dagen. We hopen dat met jullie alles goed gaat, zowel voor degenen thuis als voor degenen die op vakantie zijn. Zodra we weer iets te vertellen hebben zien jullie zeker een verhaaltje langskomen.

Veel liefs uit Mkuze!

• 26 Juli 2016 - 19:27

Iris:

Op een verre afstand geniet ik mee van jullie mooie belevenissen. Elke dag weer. Wat een bijzonder land is het toch, Zuid Afrika en alles wat erbij hoort. Ik was ook erg onder de indruk toen ik in 2000 voor de eerste keer in Zuid Afrika was. De mensen zijn super vriendelijk, de natuur is onbeschrijfelijk mooi en elke dag is een belevenis en een kadootje dat je daar mag en kan zijn. Ik kan me goed voorstellen dat jullie je af en toe in je arm knijpen en je afvragen of je wel echt in Zuid Afrika bent en dat jullie jezelf gelukkig prijzen als je 'erachter komt' dat het echt waar is. En psttttt... Jullie mogen er nog zeker 2 weken blijven. Hoe leuk is dat!? ☺️ Heel plezier de komende 2 dGen en ik kijk nu al uit naar het volgende reisverslag met foto's. Kus