Gelukkig toch nog naar St. Lucia… - Reisverslag uit Umdloti, Zuid-Afrika van de Buuntjes - WaarBenJij.nu Gelukkig toch nog naar St. Lucia… - Reisverslag uit Umdloti, Zuid-Afrika van de Buuntjes - WaarBenJij.nu

Gelukkig toch nog naar St. Lucia…

Blijf op de hoogte en volg de Buuntjes

30 Juli 2016 | Zuid-Afrika, Umdloti

We waren vast van plan om op woensdag naar St Lucia te gaan. Daar is immers het iSimangaliso Wetland Park, dat schijnt heel mooi te zijn en daar wilden we graag naar toe. Ook moet het strand in St. Lucia fantastisch zijn. Vanuit Mkuze was het een kleine 150 km rijden maar dat hadden we er wel voor over. Totdat we lazen dat er echt slecht weer voorspeld was. Het zou woensdag de hele dag regenen en onweren in St. Lucia. We durfden het niet aan om te gaan helaas.

Met Jean, een pittige medewerkster van het hotel, hebben we overlegd wat de mogelijkheden voor ons zouden kunnen zijn in de omgeving. Zij wist nog een mooi park op 45 minuten rijden en kon een ranger regelen die met ons door het park zou willen gaan. Zo gezegd zo gedaan. We reden naar het Hluhluwe-Imfolozi Game Reserve. Sbu, onze ranger van die middag, stond ons op te wachten bij de ingang. We kregen een prive-tour. Bofkonten zijn we toch ook he.

Wat een prachtig park zeg! Het is in grootte het derde park van Zuid-Afrika en de hele Big Five leeft daar. Uiteraard hoopten we dit keer wel oog in oog te komen staan met het luipaard. Maar ach, eigenlijk zouden we met alle dieren blij zijn. Het had flink geregend die nacht. Het was ook hier zo lang geleden dat het geregend had dus men was erg blij met de grote plassen en het water in de riviergeulen die al zo lang hadden drooggestaan. Het betekende wel dat de dieren zich op uitzonderlijke plaatsen konden bevinden, dus beloven dat we veel dieren zouden zien kon Sbu niet.

We hebben heerlijk van 14.00 tot 17.00 uur rondgereden in de Safariwagen. 4 van de Big Five hebben we gezien en jullie raden het al: geen luipaard. Wat zijn die beesten toch altijd goed verstopt. Waarschijnlijk lag hij ons ergens keihard uit te lachen, haha. Maar wat hebben we weer genoten van de mooie natuur, de uitzichten en de vele dieren en niet te vergeten de verhalen van Sbu. Prachtig is het, we krijgen er echt nooit genoeg van.

‘s Avonds hebben we heerlijk gegeten in het restaurant van het hotel en na het eten was er een groep Zuludansers. Ontzettend gaaf om te zien. Was de dans in Swaziland prachtig maar wat statischer, de Zuludans daarentegen is heel beweeglijk en energiek. Ook de kleding was weer prachtig en stoer. UIteraard wilden Ruben en Amber op de foto met de dansers. Wat een leuke afsluiting van ons heerlijke verblijf in Ghost Mountain Inn.

Donderdag 28 juli.

Vandaag gaan we onze reis vervolgen. Het is de bedoeling dat we vanavond slapen in Umdloti, een kustplaatsje vlakbij Durban. Daar is het Fairlight Beach House, pal aan het strand en daar hebben we een familiekamer geboekt voor twee nachten. Yes, wat een vooruitzicht weer!
Nu hadden we bedacht dat we onderweg wel even konden afslaan naar St. Lucia. Het is een klein stukje om, maar als we op tijd weg gaan uit Mkuze en uiterlijk om 15.00 weer vertrekken uit St. Lucia, dat we het precies moeten kunnen redden om voor het donker op de plaats van bestemming te zijn.

Ruim 10.00 uur redden we weg uit Mkuze en 1,5 uur laten arriveerden we in St. Lucia. Een rondvaart maken met een boot om krokodillen en nijlpaarden te zien zou toch wel erg leuk zijn. Of zullen we eerst even kijken bij het strand? Even de oceaan ruiken.
We parkeerden de auto, liepen het strand op en…wauwww! Een adembenemend uitzicht. Wat een prachtig strand en de golven en de kleuren en de zon die scheen en de wind die zo lekker warm was…
Binnen de kortste keren stonden we lekker met de voeten in het water, er kwam een golf en RUBEN WAS NAT! Hij verschoot ervan. Maar joh, wat maakt het uit. “Ga er maar lekker in” riepen we tegen Ruben en Amber. Ze keken ons aan: huh? Maar we hoefden het geen twee keer te zeggen. Een heerlijke onverwachte zwempartij met je kleren aan, zo genieten! We brachten een uur door op het paradijselijke strand. Daarna even afspoelen onder de buitendouche, schone kleren en een handdoek uit de koffer en hopla, klaar! Na een heerlijke lunch zijn we doorgereden naar Umdloti.

Aangekomen in het Fairlight Beach House werden we weer verrast. Een compleet appartementje, met balkon aan de voorzijde van het gebouw. Oftewel: uizicht op de Indische Oceaan. Joepie! Dit is wat we hoopten. Prachtig. www.fairlight.co.za

Vanmorgen bij het wakker worden was het eerste dat we zagen een aapje op de railing van het balkon en de ruisende zee op de achtergrond. Een compleet ander décor dan de afgelopen twee weken. Zo bijzonder!

Na het ontbijt hebben we even bij de plaatselijke Spar twee zandschepjes gekocht. Want al zijn Ruben en Amber dan inmiddels 12 en 10 jaar , ze hadden zo’n zin om even zand te scheppen aan zee. We hebben een heerlijke luie dag gehad. De kids konden volop springen in de golven, spelen met de bal en een fort bouwen van zand, wij lagen heerlijk op een handdoek met een leesboekje en deden af en toe een tukkie.

Vanavond hebben we de lekkerste pizza’s allertijden gegeten in Restaurant Bel Punto. We proosten elke avond met elkaar op iets moois of leuks dat we hebben meegemaakt en vandaag was dat dat we vandaag precies 22 jaar samen zijn. Proost! www.belpunto.co.za

Zojuist hebben we voor morgen de wekker gezet op 7.00 uur. Ja, we weten het: veel te vroeg voor in de vakantie. Maar soms moet het. We gaan morgen een heel eind rijden. Ruim 550 km over de N2 om uiteindelijk morgenavond te overnachten in het Ocean View hotel in Coffee Bay, Mthatha. Volgens de informatie is het daar ook weer prachtig. We zijn benieuwd…www.oceanview.co.za

Slaap lekker allemaal en tot snel!

Dikke kus uit Umdloti, SA

• 30 Juli 2016 - 12:49

Iris:

Ik ben echt niet jaloers hoor. Echt niet! OK eigenlijk wel, maar wel de gezonde versie. Als ik de reisverslagen lees in combinatie met de foto's dan kunnen jullie mij dat ook niet echt kwalijk nemen, toch? Wat een prachtig uitzicht vanaf het appartement. Zo zou ik elke dag wakker willen worden; dat gaat vlg mij nooit vervelen. Toch die rijke man aan de haak slaan. Of eentje die al in zo'n appertement woont. ☺️
    Maar ook de foto's van de Zuludansers zijn onvergetelijk.
    En uiterlijk gefeliciteerd met het 22 jaar samen zijn. Ik hoop en ik wens jullie er nog minstens 22 bij

• 30 Juli 2016 - 14:34

Bep:

Wat een geweldige vakantie hebben jullie daar en het verslag en de foto,s ervan daar kan ik ook van genieten ,nog Gefeliciteerd en heelveel plezier en geluk samen