Hermanus... - Reisverslag uit Hermanus, Zuid-Afrika van de Buuntjes - WaarBenJij.nu Hermanus... - Reisverslag uit Hermanus, Zuid-Afrika van de Buuntjes - WaarBenJij.nu

Hermanus...

Door: Frie

Blijf op de hoogte en volg de Buuntjes

09 Augustus 2016 | Zuid-Afrika, Hermanus

’s Avonds om 19.30 kwamen we aan in Hermanus in het Whale Coast Hotel. Heel bijzonder, want de hotelappartementen zijn allemaal gelegen op de bovenste verdieping van een prachtig winkelcentrum. Een woonkamer met mooie open keuken en balkon, trap naar boven…twee slaapkamers met elk een badkamer. Wauw, het houdt niet op. Hier houden we het wel weer 2 nachten uit hoor.

Dinsdag 9 augustus:
Bij het ontwaken ontdekten we hoe mooi Hermanus is. Echt een prachtig stadje met mooie gebouwen en een te gekke strand-sfeer. Ja, ik kan er niets aan doen ik vind dat erg mooi. Ik heb een grote hekel aan zand. Zand tussen mijn tenen, in mijn schoenen, in mijn handdoek, in mijn haar, tussen mijn boterham, bleh. Dat vind ik niets. Maar de mooie huizen met witte en gestreepte spulletjes vind ik echt te gek.

Vandaag gaan we met een boot de zee op om walvissen te zien. We kregen allemaal een zwemvest aan en een zitplaats op de boot. Gelukkig was er plek op het bovendek. Na een poosje varen zagen we inderdaad walvissen. Dat is echt spectaculair. Wat zijn ze groot. En lelijk…dat ook. Ze hebben gekke bulten bovenop hun kop. Die bulten schijnen vol te zitten met luis. Brrr. Maar ze maken een grommend geluid, en spuiten water naar buiten want dan wel weer erg leuk is om te zien. Uiteraard hebben we gewacht op het mooiste “staartmoment”: de staart recht in de lucht en de walvis onder water. Dat moment is er niet gekomen. 300 foto’s hebben we ’s avonds bekeken, maar DE foto zat er niet bij. We zullen het moeten doen met wat we hebben, daar zitten zeker ook mooie bij hoor. Het zijn enorme indrukwekkende beesten. Bijzonder om mee te maken.

’s Avonds hebben we de koffers ingepakt omdat we morgen gaan vliegen naar Johannesburg.


  • 11 Augustus 2016 - 15:43

    (O)pa Eh ( O)ma:

    We zijn ieder bericht van jullie helemaal onderde invloed van jullie belevenissen. Er zal na jullie thuisreis het nodige te ertellen en te bekijken zijn. Wij zijn even inbenschop(het was op de camping nat en koud) ,maar we gaan echt weer terug. We hebben de rust,na de Australië reis, echt wel nodig.
    We wensen jullie een voorspoedige thuisreis en zien elkaar ongetwijfeld op niet al te lange termijn.hrotjes en een heel dikke kus voor jullie alle vier.
    P en m

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

de Buuntjes

Gezin van vier, gek op reizen, geïnteresseerd in mensen en dieren, natuur, sport, kunst, muziek en cultuur, houden van de zon en van lekker eten...kortom: genieten van het leven en van elkaar!

Actief sinds 31 Mei 2016
Verslag gelezen: 203
Totaal aantal bezoekers 11021

Voorgaande reizen:

12 Juli 2016 - 12 Augustus 2016

De Buuntjes in Zuid-Afrika, zomer 2016

Landen bezocht: